Kjøpsbetingelser


Vi sender varer kun til mottakere i Norge, unntatt Svalbard.

 

  • Betalingsløsning
    På Hudspesialisten har vi sikker netthandel. Vi benytter oss av Dibs: Betalingsløsning for nettbutikker som håndterer MasterCard SecureCode og Verified by Visa (3-D Secure).

    Selve grensesnittet for inntasting av betalingsopplysninger leveres fra Dibs og ivaretar alle krav til sikkerhet (PCI). Dette er et konsept som bankene, kortselskapene og BBS står bak. Handel på Internett blir både enklere og tryggere for alle brukere av VISA og MasterCard.

     
  • Brukerregistrering
    Stort set alle produkter krever at du har fått foretatt hudvurdering av professjonel personnel, for å kunne kjøpe. 

    For å sikre at de som kjøper har fått hudvurdering, krever vi at du registrerer deg som bruker når du handler hos oss. Vi bruker ikke dine data til annet enn å sikre at produktene kommer frem til rett plass. For mer om personvern og data, klikk her.


     
  • Aldersgrense
    Hudspesialisten har 18 års aldersgrense for kjøp av varer.

     
  • Leveringstid
    Ved betaling med kredittkort sendes varene normalt samme dag som vi mottar bestillingen. Ved bankoverføsel vil varene avsendes straks vi har registrert innbetaling pr. bank ( 1-3 arbeidsdager etter bestilling). Du blir orientert pr. e-post når varene avsendes.

     
  • Fraktkostnader og forsikring
    Vi tar ikke frakttillegg på forsendelser, men vi har et gebyr som dekker pakke og ekspedisjonsutgiftene våre.
     
    • Alle ordrer opp til kr. 999,-  har et gebyr på 150 NOK pr ordre.
       
    • Det er fri frakt på ordrer over 1000 NOK
       
    • Det tilkommer ingen kostnader eller avgifter fra
      oss etter at bestillingen er iverksatt. 
       
    • Alle pakker som sendes fra oss er forsikret.

       
  • Angrerett
    Når du handler over Internett, har du i henhold til angrerettloven en frist på 14 dager hvor du har rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn. Fristen regnes som hovedregel fra du mottok varen eller tjenesten, forutsatt at selgeren har oppfylt sin lovpålagte opplysningsplikt og angrefristskjema er mottatt. Dersom du ikke har fått alle opplysningene du har krav på, er angrefristen tre måneder. Dersom det ikke følger med angreskjema, er fristen ett år. (Avhengig av produkt)

    Angreretten går tapt dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Angreretten gjelder ikke når den samlede kjøpesum (inkludert frakt- og tilleggskostnader) er under 300 kr.

     
  • Reklamasjon
    Hvis du skal klage på en feil eller mangel, må du rette klagen mot oss. Reklamasjoner behandler vi etter reglene i forbruker-kjøpsloven, på samme måte som du klager på kjøp av varer i butikk.

    Hvis du vil reklamere på en feil eller mangel, må du melde fra til oss så snart som mulig. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og vi være tjent med en rask reaksjon. Av bevismessige hensyn bør du innlevere skriftlig reklamasjon.